7 czerwca 2014

MMK: Pokochaj owsiankę!


Owsianka- wielu osobom kojarzy się z przykrym obowiązkiem z dzieciństwa. Mi nikt nie kazał pić mleka, ani jeść zup mlecznych. Ja je uwielbiałam. I wciąż lubię. Niestety jest to zabójcza miłość, bo od mleka robi mi się wysypka na ramionach. Próbowałam je odstawiać, zastępować napojami sojowymi, ale zawsze do siebie wracaliśmy. 
Wasz romans może być mniej dramatyczny. Musisz tylko przestać kojarzyć owsiankę z kaszanką (to mój brat), czy owsikami i zrobić z niej małe, pyszne dzieło.

Zanim jednak powiecie sobie sakramentalne TAK poznaj
posag owsianki:
  • witamina B6 (poprawia pamięć i koncentrację)
  • beta-glukan 
  • witamina B1 i kwas pantotenowy (przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu; korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci)
  • magnez 
  • żelazo
  • kwasy tłuszczowe
  • mało kalorii

osiągnięcia:
  • W rankingu najzdrowszych pokarmów świata owsianka zajmuje 3 miejsce tuż za owocami palmy acai i czosnkiem!
  • Obniża  poziom cukru we krwi


Jak robię moje małe, pyszne dzieło?

składniki
4 łyżki płatków owsianych
4 łyżki płatków żytnich (opcjonalnie)
(najszybciej 
2 szklanki mleka
(proporcje można dowolnie zmieniać)

dodatki (wedle humoru)
truskawki, banan, maliny, jagody, jabłka, bakalie, gorzka czekolada, orzechy, żurawina, kakao, zarodki pszenne, otręby, cynamon 


Do zakochania 4 kroki
Zagotuj mleko
Wsyp płatki
Gotuj na małym ogniu aż zgęstnieje, a płatki będą miękkie
Przelej do miseczki i dodaj preferowane dodatki







Co tu jeszcze robisz? Czas na randkę.

Na koniec jeszcze wyjaśnię, że skrót MMK znaczy Moja Minimalistyczna Kuchnia. Spokojnie, nie zamierzam zostać blogerką kulinarną. Nie umiem gotować, ale lubię jeść. Dlatego możecie być pewni, że wszystko co opublikuję pod tym skrótem będzie niewyszukane, ale minimalistyczne- niewymagające, tanie i szybkie. 

11 komentarzy:

  1. Owsianka to cud natury, tyle bym powiedziała :)
    Ja swoją porcję zalewam wrzątkiem, czekam aż napęcznieje, a potem wlewam jogurt naturalny i takie śniadanie jem codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę spróbować, bo do tej pory blendowałam surowe płatki z jogurtem, a to podobno nie jest takie zdrowe.
      dzięki za pomysł :)

      Usuń
  2. Ja nigdy nie jadłam owsianki, po przerażał mnie jej wygląd. ;)
    Alw Ty mnie przekonałaś. Chyba sobie zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam złe wspomnienia z przedszkola, kiedy wmuszali w nas owsianki >.< Do teraz pamiętam jej zapach....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak ja przedszkolnych buraczków :D

      Usuń
  4. Moim postanowieniem jest jedzenie częściej owsianki, zwykle nie przekonywała mnie i żałuję, że od dawna jej nie jadłam. Jednak gdy są świeże owoce, to zachęcają i to bardzo do zrobienia jej. Moja ulubiona wersja to ta, z truskawkami i bananami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, teraz jest idealny czas na kolorowe owsianki :)

      Usuń
  5. Mmmm wygląda fantastycznie. Uwielbiam owsiankę, ale takiej kreatywnej jeszcze nie jadłem :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię płatków owsianych zalanych mlekiem czy wodą, są strasznie rozmoknięte i ciężko się je je. Ale bardzo lubię przyprażyć płatki owsiane z miodem i potem zjeść z mlekiem :)
    "Co trzeci Polak nie toleruje laktozy" ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak! Nie jestem sama! :)
    Dzięki za kolejny pomysł. Dzisiaj jadłam według sposobu Agnieszki. Jutro będę prażyć ; )

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...