Dlaczego warto biegać?

By Marta Deląg - 20:54


Na początek z naukowego punktu widzenia:

- Wzmacnia układ krwionośny i serce
- Wspomaga budowę mięśni, wzmacnia układ kostny
- Stabilizuje ciśnienie krwi
- Mobilizuje układ immunologiczny
- Poprawia pracę mózgu
- Zwalcza stres

A teraz z mojego:

Endorfiny <3 comment-3--="" nbsp="">
Bieganie jest jednym ze sposobów na ich wyprodukowanie. Jednym z najzdrowszych.
Kiedy biegnę ze słuchawkami na uszach, nie rzadko zdarza mi się śpiewać to co aktualnie słyszę. Moim faworytem tych wakacji jest płyta Ciepło/Zimno Happysadu. Kiedy już dobiegam do domu, a leci dobra piosenka przedłużam sobie trasę :)



                                             z tą melodią w uszach mogę biec na koniec świata 

Pomysły

To właśnie podczas biegania wpadają mi do głowy najlepsze pomysły. W połowie lipca podczas porannego truchtania zastanawiałam się nad nazwą bloga, nagle przyszedł sms "co tam?", znudziło mi się suche "biegam", więc odpisałam "produkuję endorfiny" i tak powstała nazwa.

Kondycja

Biegać zaczęłam w połowie kwietnia, gdy dowiedziałam się, że w maju mam przejść 16 km w górach z plecakiem na plecach. W dodatku miałam iść z chłopakami. Nie chciałam za bardzo ich hamować, więc postanowiłam nieco poprawić swoją kondycję. Na początku nie mogłam przebiec nawet 5 minut, po miesiącu pół godziny nie było dla mnie problemem. Na matematykę (4p.) w końcu przychodziłam bez zadyszki. W górach nikt nie musiał mnie nieść, a następnego dnia nie miałam nawet zakwasów :)

Satysfakcja

Ludzi, którzy biegają regularnie, których znam mogę policzyć na palcach jednej ręki. Dlatego niesamowitą satysfakcję daje robienie czegoś czego inni robią. Co więcej- co robią moje autorytety. Michał Maj czy Bartek Popiel to może wam nazwiska nie znane, ale ja na ich blogach wychowuję się od kilku lat.

Relaks

Wbrew pozorom wysiłek może zrelaksować. Wszystko zależy od tego gdzie i kiedy się biega. 
A czas po bieganiu? Zimny prysznic dla zgrzanego ciała jest jednym z moich ulubionych, a zarazem najzdrowszych sposobów na relaks.


drogą polną...

...czy asfaltową...

...dla takich widoków chce się wychodzić z domu...

...szkoda, że mój telefon nie potrafi ich oddać choćby w połowie...
...dlatego włóż buty, wyjdź z domu i przekonaj się sam!

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze