do oglądania #2 Wyścig, 3 metry nad niebem, Diabeł ubiera się u Prady

By Marta Deląg - 22:05

"Wyścig"
Jeśli (jak ja) nie wiesz, kim jest Nicki Lauda, to powinieneś zobaczyć ten film. Jeśli wiesz- to i tak zobaczysz. Chyba, że nie lubisz dźwięku silnika, którego w filmie jest na prawdę dużo. Na szczęście dopełnia go muzyka skomponowana, przez mojego ulubionego współczesnego kompozytora- Hansa Zimmera (twórcę soundtracków do "Piratów z Karaibów", "Sherlocka Holmesa", "Króla Lwa" i wielu innych). Choć nigdy nie byłam fanką kierowców formuły 1, Nicki zrobił na mnie wrażenie, decyzją jaką podjął i tym czego dokonał.


"3 metry nad niebem"
Kiedy poleca mi coś bliska osoba- prawdopodobnie obejrzę. Kiedy popiera ją kolejna- obejrzę na pewno, bo wiem, że nie pożałuję. I nie pożałowałam. "3 metry nad niebem" to ładny film opowiadający o relacji między wzorową uczennicą- Babi, a żyjącym ulicznymi wyścigami i bójkami- Hache.
Czy nazwanie dziewczyny "brzydulą" i wrzucenie jej do zimnej wody okaże się na tyle skutecznym podrywem, by zmieniła swoje dotychczasowe życie?


"Diabeł ubiera się u Prady"
Andrea dostaje etat w prestiżowym czasopiśmie o modzie. Za sprawą szefowej Mirandy (Meryl Streep), praca na stanowisku, "za które miliony dziewczyn mogłyby zabić", staje się koszmarem. Bohaterka postanawia jednak przetrwać rok. Musi odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie kończy się granica poświęcenia dla zdobyć celu. Czy aby osiągnąć sławę i prestiż trzeba oddzielić grubą kreską przeszłość, łącznie z należącymi do niej przyjaciółmi i przekonaniami?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze