Muzeum Techniki w Berlinie - warto zobaczyć (fotorelacja)

By Marta Deląg - 22:17


Muzeum Techniki- mniej  zachęcającego połączenia słów chyba nie da się wymyślić, a jednak "zwiedzałam" je aż do zamknięcia i opuszczałam z dużym niedosytem, bo dwie i pół godziny to zdecydowanie za mało, żeby zobaczyć kilkaset pociągów, statków, samolotów i innych maszyn z różnych epok i krajów, a potem jeszcze pobawić się w Spectrum.


W części poświęconej kolei można obejrzeć pociągi z zewnątrz, ze środka, a nawet z góry i spod spodu. Nic się nie ukryje - nawet prywatna toaleta z prywatnego wagonu cesarza!
















Wśród pociągów spędziłam dużo czasu i szybko tego pożałowałam, gdy okazało się, że przede mną jeszcze wystawa odkryć medycznych, historii filmu i FOTOGRAFIKI. Zrobiłam fajerwerki, oglądałam zdjęcia 3D w różnych technikach, mogłam zobaczyć jak wyglądał dawny fotoplastykon i kino oraz kilkaset modeli analogowych aparatów. #raj













Nagle usłyszałam, że ta część budynku zostanie za chwilę zamknięta, dlatego musiałam szybko pokonać ponownie halę z pociągami i znaleźć tak zwane Spectrum. Ale wtedy okazało się, że wciąż nie widziałam jeszcze wszystkiego w części "muzealnej". Statków i samolotów nie mogłam sobie odpuścić.









Miejsce, które podobało mi się najbardziej to taras widokowy, nad którym wisiał samolot. Obejrzałam maszynę...



Zobaczyłam panoramę Berlina...



Spojrzałam w dół i trochę się przeraziłam widząc, że stoję na kratce, 7 kondygnacji nad ziemią.



Na szczęście nic się nie urwało i na dół wróciłam schodami. Potem trzy razy skręciłam w lewo i znalazłam się w Spectrum. To taka mniejsza wersja Centrum Nauki Kopernik, czyli miejsce, w którym można się świetnie bawić, a przy okazji czegoś nauczyć i poznać fizykę od tej piękniejszej strony, niż wyprowadzanie wzorów na 2 kartki. Główne tematy to: światło i wzrok, ciepło, magnetyzm, mechanika i ruch, muzyka i słuch.










selfie w lustrze weneckim



Cały obiekt bardzo mi się spodobał i gdyby nie opłata za wstęp, od razu dołączyłabym go do listy darmowych miejsc w Berlinie, które trzeba zobaczyć. Koniecznie muszę tu kiedyś przywieźć moich braci. 
Obiekt jest czynny w tygodniu w godz. 9.00-17.30, a w weekendy 10.00-18.00. W poniedziałki jest zamknięty. Bilet ulgowy kosztuje 4 euro, a normalny 8 euro. Dzieci i młodzież do 18 roku życia po godzinie 15 wchodzą za darmo. Po okazaniu biletu z Muzeum Techniki, można otrzymać darmowy bilet dla osoby towarzyszącej w Muzeum Historii Naturalnej (tzn. trzeba kupić jeden bilet do MHN, drugi jest gratis), z którego zdjęcia wkrótce pojawią się na blogu.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze